reklamy a reklamy ...

Autor: Matej Cvengroš | 19.6.2013 o 20:32 | Karma článku: 3,89 | Prečítané:  268x

Televízne reklamy sú vynikajúcim nástrojom na prezentovanie svojch produktov či služieb. Nič by na tom nevadilo veď predať sa treba a každí musí z niečoho žiť. Vrátane komerčných televízii. Mám rád reklamy, mám rád dobre nápady, dokonca sa reklame a promo aktivitám venujem okrajovo aj ja, no niekedy si pri sledovaní televízie poviem: „tak toto snáď nie“.

Televízne reklamy sú vynikajúcim nástrojom na prezentovanie svojch produktov či služieb. Nič by na tom nevadilo veď predať sa treba a každí musí z niečoho žiť. Vrátane komerčných televízii. Mám rád reklamy, mám rád dobre nápady, dokonca sa reklame a promo aktivitám venujem okrajovo aj ja, no niekedy si pri sledovaní televízie poviem: „tak toto snáď nie“.

V televíziách beží niekoľko naozaj vydarených reklám. Samozrejme záleží aj na vkuse jednotlivca a to čo sa páči mne sa určite nebude páčiť iným ľudom, existuje zopár teoreticky neutrálnych reklám, ktoré podľa môjho názoru väčšine ľudom nevadia. Naopak stretávame sa s reklamami, ktoré podľa mňa vyslovene ľuďom vadia, neviem či ich tvorcovia stratégiu postavili práve na tom, no mňa nepresvedčili, skôr opačne.

Reklamy sú tvorené najmä podľa cieľovej skupiny, ktorú chcú osloviť. Takto ich môžeme deliť aj do pomyselných kategórií. Detské, finančné a iné reklamy, ktoré prezentujú viac-menej seriózne produkty, sa nevyznačujú žiadnymi výraznými extrémami, aj keď samozrejme výnimky sa nájdu.

Napríklad mne osobne vôbec neprekážali prvé reklamy od VÚB banky, aj keď bankové a poisťovnícke reklamy všeobecne rád nemám tieto boli výnimkami. Mám na mysli spoty ako “diky Broňa“ alebo “Léma“. Prvé spomínané slovné spojenie sa dokonca na istý čas udomácnilo aj v bežnej hovorovej slovnej zásobe.

Opačne doslova ma otravujú a iritujú reklamy na Poštovú banku a ich produkty. Bábkové postavičky vo mne vzbudzujú veľkú nedôveru a sú mi maximálne nesympatické. Ostatné reklamy na banky, poisťovne, sporiteľne či rôzne finančné spoločnosti spĺňajú istý nudný štandard, o ktorom nie je potrebné písať. Ako sa hovorí „o ničom“.

Ďalšou kategóriou sú reklamy na alkoholické nápoje, presnejšie povedané na pivá. Ide o uvoľnené reklamy, ktoré nemajú čo pokaziť. Jasné, že aj tieto, ako každá správna reklama, začnú po čase liezť na nervy a ide skôr o to menšie zlo v oblasti reklám. Bez ohľadu na to čo ponúkajú ide o zväčša vydarené reklamy nasiaknuté humorom.

Ako príklad uvediem dve, ktoré podľa mňa stoja za zmienku, aj keď určite ich je viac. Veľmi ma potešili reklamy na Zlatý bažant, kde sa snažia divákovi vnuknúť trošku národného cítenia, čo je podľa mňa pozitívny jav – “pupky mali holé a opasky vybíjané“ predsa nemôže nič pokaziť. Druhou je klasická pivná reklama navodzujúca pohodu pri zlatistom moku. No táto je výnimočná skvelým hudobný podkladom. Áno “aj s horkou príchuťou“. Príjemný moment podobne ako spev s putami a Tullamore dew, no to už je iná káva a národ.

Reklamy na potraviny sa nesú veľmi často v rovnakom duchu. Obchodné reťazce si robia svoj marketing, na reklamách vidno spojitosti, ale nejde často o nič výnimočné. Zachytil som zopár vydarených spotov(jeden či dva) od Lidlu, no najviac ma v momentálnej dobe oslovujú reklamy od reťazca Coop jednota. Dvaja bačovia (takisto tématika slovenskej tradície), sú často vtipný a hlavne nenásilní.

Zachytil som aj zopár sporných reklám, ktoré sú zábavné, no niektorých ľudí môžu urážať. Opäť tu záleží najmä na vkuse a postoji človeka k životu. Takto mi napadajú momentálne reklamy na Snickers, kde sa chlapi menia na primadony alebo staré babky. Osobne si nemyslím, že išlo o nejakú urážku, je to fakt ktorý k životu patrí a netreba pred ním zatvárať oči. Starí ľudia vládzu menej a ak si niekto myslí opak tak prosím. Pravdou však je, že ľudia to môžu chápať rôzne a tvorcovia musia rátať s podobnými reakciami či prípadnými sankciami.

Tak to boli reklamy, ktoré som mal momentálne na mysli určite je ich viac, o ktorých napíšem na budúce.

Ďalšou faktorom, ktorý ovplyvňuje môj postoj k reklame, je že za akých okolností ju sledujem. Prvý dojem robí veľa, no niekedy aj veľa negatívneho.

Pri všetkej úcte ak pri vynikajúcom obede mi z telky dievčatko hovorí, že jeho psík ma pevné hovienka, tak mi to nie je dvakrát príjemné a to nie som ani padavka ani fajnovka. Aspoň si to myslím. No keď sa mi toto stalo prvýkrát z tejto reklamy som nebol vôbec nadšený. Potom sa to niekoľko ráz zopakovalo a spotík prosím pekne priam neznášam, nie pre to aký je, ale preto aké sa mi k nemu viažu pocity. Tvorcom to môže byť samozrejme jedno, či mne môj obed chutil alebo nie. No ja ani neviem na aké granule tá reklama vlastne je, lebo sa ju snažím ignorovať. Ale risk je zisk, snáď väčšine hovienka pri jedení nevadia.

Tak toto bol moje stručné, veľmi stručné, konštatovanie na adresu reklám v televízii. Spomenul som z nich veľmi malý zlomok, no ak by som chcel rozoberať každú z zvlášť musel by som písať seriál, alebo sa nevenovať ničomu inému, lebo reklám je bohužiaľ(alebo našťastie?) naozaj neúrekom.

 

Ďakujem za Váš čas.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Útok pri istanbulskom štadióne neprežilo 38 ľudí

K útoku sa nikto neprihlásil, stopy majú ukazovať na Kurdskú robotnícku stranu.

PLUS

Na trhu platí: Zmanipuluj, čo môžeš a urvi, čo sa dá

Marketing je vojna vedená mierovými prostriedkami.

KULTÚRA

Vybrali sa na nebezpečnú púť za úžasným jedlom

Niekoľko rokov vchádzali do arabských kuchýň, kde sa dozviete aj to, čo nechcete.


Už ste čítali?